Louis Vuitton is de meest waardevolle luxe modemerk ter wereld volgens de jaarlijkse Interbrand’s Global Brands-lijst. De lijst is gebaseerd op financiële prestaties, het vermogen om de consumentenbestedingen te beïnvloeden en de concurrentiekracht.

Vuitton klom dit jaar van nummer 19 naar 18. Chanel werd op nummer 23 benoemd als het op één na meest waardevolle luxe modemerk, gevolgd door Gucci, die sprong van plek 51 naar 39. De Business of Fashion noemt verschillende redenen voor de opkomst van het luxesegment, waaronder stijgende uitgaven in China en andere ontwikkelende economieën, evenals als digitaal onderlegde marketing- en advertentiecampagnes die een jonger publiek hebben aangetrokken.

Louis Vuitton en Gucci stonden samen met Amazon en Netflix bij de snelstgroeiende merken in het algemeen. Apple, Google, Amazon, Microsoft en Coca-Cola stonden helemaal bovenaan de lijst.

Bron: Harper’s Bazaar 

Kensington album

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Zoek je iets?